שירה

כי מאיש לוקחה/ עודד בן – דורי

כי מאיש לוקחה/ עודד בן – דורי

אִשָּׁה סוֹחֶבֶת אִתָּהּ
כֹּחוֹת שֶׁל בַּיִת
כְּמוֹ צָב
לְכָל מָקוֹם שֶׁהִיא הֹולֶכֶת
וּבַדְרָכִים אִשָּׁה הִיא מִשְׁכַּן
בְּכָל אִשָּׁה יֵשׁ מְנוֹרָה
יש שֻׁלְחָן
אִשָּׁה הִיא אֲרוֹן הָעֵדוּת
הִיא כְּרוּבִים אוֹחֲזִים
הִיא אֶלֶף שָׁנִים שֶׁל בְּדִידוּת
הִיא סוֹדוֹת וְרָזִים
אִשָּׁה הִיא הַמָּקוֹם אַשֵּׁר יִבְחַר
אִשָּׁה הִיא זֹאת הַפַּעַם
עֶצֶם וּבַשַּׂר
וְאָנוּ בַּשַּׂר אֶחָד
עַל כֵן עָזַבְתִּי אֶת אַשֵּׁר נוֹתַר
עַד יַחַד נִגְוַע
וְנָשׁוּב עַל עָפָר

שיר אהבה והערצה, שנכתב הן ל"כל אישה" אוניברסלית והן לאישה מסוימת אחת. אישה היא בית, חום ואור, ויש בה גם פן שיישאר לעד בגדר סוד.

7 תגובות

  • יורם סלבסט

    שיר נאה. בעייתו טמונה באוניברסליות של האישה, גם אם נסכים שהפנייה לאוניברסליות של האישה לגיטימית, קשה לראות כיצד הכותב חוזר לעפר וגווע בחברתה של האישה האוניברסלית. ועוד, קשה לקורא להזדהות עם אישה אוניברסלית שאין לה פנים, מבנה, יופי, אופי, ערכים וכיו"ב זהו עקב האכילס של השיר.

  • זיוה גל

    עבורי קול פיוטי מקורי ומרשים.
    מצטרפת למילים הנבונות של מערכת ליריקה,
    ורוצה להוסיף שהמבט כאן להשגתי הוא לא רק כלפי האישה המיוחדת, הפרטית
    של הדובר, אלא גם כלפי הקיום כולו
    והאוניברסליות במציאות השירית נושקת לקיום הזה
    קיום המתבסס על שניהם על הגבר ועל האישה, ועל נקודות ציון סמליות.

    כמה יפה הכתיבה
    נהניתי, תודה.

    • עודד

      תודה רבה, זיוה.
      אני לא אוהב להגרר למחוזות הקיטש, אבל התגובה שלך חוץ מזה שמחממת את הלב, מלמדת אותי איך השיר פועל בעולם הרבה אחרי שסיימתי להקליד אותו.

  • זיוה גל

    עודד חביב

    לא הגעת למחוזות הקיטש, לפחות לא בעיניי.
    – אמרת תודה ושיתפת – מחווה נדירה במחוזותינו.

    תודה גם לך,
    זיוה

השאר תגובה