שירה

* / שי קאופמן


כְּשֶׁהַגַּעְגּוּעַ אֵלַיִךְ מְנוֹפֵף בְּכַנְפֵי פַּרְפָּרִים
אֲנִי שׁוּב רוֹאֶה עַל גַּבָּם אֶת עֵינַיִךְ הַגְּדוֹלוֹת.
אֶת הַפֶּחָמִים שֶׁבְּמֶשֶׁךְ לֵילוֹת רַבִּים מִדַּי
יָצְאוּ לָצוּד מְכַשֵּׁפוֹת בְּלִבִּי,
עִצְמִי עֵינַיִם עַכְשָׁו יְקִּירָתִי,
שְׁנִי אֶת הַנֶּצֵחַ בְּגַעְגּוּעַ שֶׁל מִישֶׁהוּ אַחֵר,
וּתְנִי לַפַּרְפָּרִים הַצְּהֻבִּים לָעוּף
כְּמוֹ הָיוּ הַנִּיצוֹצוֹת הָאַחֲרוֹנִים שֶׁל אַהֲבָתֵנוּ.

ניקוד: יאיר בן־חור

9 תגובות

    • רחל בכר

      הצבע הצהוב מרמז על אופטימיות ויתכן שעדיין מפעפעת תקווה זוטא שיש חיים אחרים לאחר הפרידה מן העולם הזה.

  • זאב

    איך יודעים שהשיר טוב וזה לא סתם גיבוב מילים של בית מרקחת?
    כשהייתי צעיר למדנו בשיעורי סיפרות שיש משקל ויש חריזה ויכול שיהיה אוסטריקון או כל מבנה שהוא.
    למדנו בע"פ שירי ביאליק וטשרניחובסקי. רשב"ג וריה"ל. ניתחנו משקלים חרוזים דימויים וניסוחים מהתנ"ך וחוויות אישיות של המשורר. ("הלכוף כאגמון ראשו שני חמישי ושני" הבריחה מסרגוסה. רשב"ג. מי שמכיר יודע ששני וחמישי זה ימי הוצאת ספר תורה בשחרית של יום חול. והאגמון הוא קנה הנד בכל רוח. כלומר רוחו שחה כאגמון. סבל מתמיד מאנשי סרגוסה. )
    איך יודעים היום לנתח מה טוב?
    "יעלת החן כי תשאליני
    את מי חשקת בצבאות.
    ואומר לה:
    הסירי השש מאות"
    זה טוב.
    האם השיר שפורסם הוא טוב?

השאר תגובה